Aansluitend op de Goede Vrijdag viering blijven we dit jaar weer een hele avond, nacht en vroege ochtend in de Janskerk waken bij het kruis, kaarslichtjes en bloemen. Op weg naar Pasen…

We bezinnen ons meest in stilte. Er is ieder uur een liturgisch moment met muziek, lied, tekst en Laurens de Man speelt piano. Een laatste kans om voor de verbouwing van de Janskerk langzaam het licht te zien gloren door alle prachtige ramen.

Het is waarschijnlijk koud in de kerk, daarom kan het fijn zijn om een (Stoov)dekentje, warme kleren, een kruik mee te nemen. De behaaglijk warme zijkamer in de kerk biedt ruimte voor ontmoeting met andere aanwezigen. Daar vind je tevens koffie, thee en wat eenvoudige versnaperingen. Ook liggen er boeken en dichtbundels.

Je kan de hele nacht blijven of (terug)komen voordat de zon opkomt.

Via de hoofdingang kan je binnenkomen tot 22.30. Daarna is de deur dicht, je kan wel gedurende de hele nacht de kerk uitgaan.

Als je wilt aansluiten vlak voor het eerste licht zichtbaar wordt in de Janskerk: tussen 5:15 en 5:30 is de zijdeur van het slot (aan de kant van de busbaan, de groene deur direct rechts van de twee hoge ramen met luiken).
Voor meer info kun je contact opnemen met Ellen Bakker, eimbakker@hotmail.com

Wees welkom om met ons mee te waken!