Elise Rommens-Woertman

gemeentepastor

Gemeentepastor

Sinds 1 september 2015 werk ik met veel plezier als katholiek pastor binnen de Oecumenische Janskerkgemeente voor 2 dagen per week. Na het afronden van mijn studie theologie (2006) aan de KTU heb ik ruim 6 jaar fulltime gewerkt als pastoraal werkster bij de studentenparochie van het Bisdom Rotterdam (locatie Leiden), verbonden met de Leidse Studenten Ekklesia.
Mijn werkdag is in principe op woensdag, naast de avond- en weekendactiviteiten. Ik ben doordeweeks ook snel per mail bereikbaar voor ideeën, suggesties of het maken van een afspraak.

In mijn werk

In Leiden was de kern: met studenten zoeken naar bezieling: naar wat van waarde is voor hen, waar ze van dromen, naar nieuw perspectief in verbondenheid met de wereld om ons heen. Dat hoop ik ook in de Jans te kunnen doen: in de vieringen in de Janskerk, rond activiteiten, in een persoonlijk gesprek en vooral samen met wie ik binnen of buiten de Jans ontmoeten mag.

Vertrouwen

Geloven is voor mij “het vertrouwen in God, het is als een sprong die duizendmaal opnieuw genomen wordt”, om het te zeggen met woorden uit Taizé, de oecumenische kloostergemeenschap in Frankrijk die me dierbaar is. Geloof heeft te maken voor mij met toe durven vertrouwen aan de Ander, aan het leven. Ook als dat anders loopt dan gedacht en gehoopt. Soms is het ook gewoon een kwestie van twijfel en geworstel, van uithouden en weten dat ik daarin niet de enige ben, dat daarvoor ook ruimte is in de lange traditie van de kerk.

Wil je een afspraak maken?

Vieringen
Janskerkhof 26, Utrecht
zo. @ 11.00 uur

Secretariaat
Het Simonshuis                                      Maliesingel 63-64, Utrecht
ma. en do. @ 10.00-15.00 uur

Telefoon & Mail
secretariaat@janskerkgemeente.nl

Website en social media
publiciteit@janskerkgemeente.nl

Blijf in contact

Wekelijks versturen wij een nieuwsbrief met informatie over
de vieringen en activiteiten in onze gemeente.

Abonneren nieuwsbrief