Tijdens de 40-dagentijd zal er in de Janskerk op woensdagavond 14 maart wederom een dansmeditatie gegeven worden door Dans!kerk.

Dans!kerk wil mensen in en van buiten kerken in aanraking brengen met de kracht van vrije dans en beweging. We dansen zonder te praten met elkaar. We willen je uitnodigen om in alle vrijheid contact te maken met je lijf, te onderzoeken hoe je de verbinding aan kan gaan met jezelf, de ander en God en te dansen met wat er in jou leeft. Je bent volledig vrij om te bewegen op de manier zoals dat voor jou goed voelt en je hoeft geen ervaring te hebben met vrije dans.
Deze avond is onderdeel van de activiteiten in de 40-dagentijd van de EUG
(Oecumenische Studentengemeente) in Utrecht. In deze tijd staat de persoon Paulus centraal. Paulus keek over muren en grenzen, zocht juist de verbinding tussen verschillende bevolkingsgroepen of verschillende opvattingen. In de natuur is voelbaar dat het leven door de harde grond door wil breken.

Op deze avond gaan we bewegen met onze eigen grenzen. We zullen in de dansmeditatie stilstaan bij ons lijf en wat er van binnen speelt, ontdekken of er bewogen en gespeeld kan worden met wat ons bezighoudt en ondervinden of er met of over de grenzen verbinding met anderen gemaakt kan worden. Wie weet ligt daarin de vrijheid. Laat je verrassen door wat er te ontdekken en vooral te spelen valt.

Praktische informatie:
Woensdagavond 14 maart

19:15 – deur open
19:45 – welkom/start dansmeditatie
21:15 – afronding in kring met thee
21:45 – afsluiting

Locatie: Janskerk, Janskerkhof 26 in Utrecht.
Deelnemersbijdrage: € 10,- (€5,- voor studenten, minima etc.).