Met het carnavalsweekend voor de deur, blikken we alvast iets verder vooruit: woensdag 14 februari is het Aswoensdag. In de Janskerk markeren we deze start van de veertigdagentijd met een viering op woensdagavond om 19.30 uur. Hoewel de vorm van deze viering elk jaar net iets anders is, staat één onderdeel wel vast: het verbranden van de palmtakjes die het jaar daarvoor nog uitbundig werden gebruikt en uitgedeeld tijdens Palmpasen. Zo maken we de cirkel rond.

Heb jij nog één of meer palmtakjes in huis? Aanstaande zondag 11 februari staat er op de liturgietafel een mand waarin we de palmtakjes verzamelen, die we tijdens de Aswoensdagviering verbanden tot as. Zondag niet in de kerk? Je kunt ze uiteraard ook voor aanvang van de Aswoensdagviering nog toevoegen aan de vuurkorf.