Goede Vrijdag

Op Vrijdag 15 April vieren we, in de Goede Week Goede Vrijdag. We lezen Markus 15 in fragmenten om stil te staan bij de kruisiging van Jezus. We zingen onder meer Die om mij smeekt (Oosterhuis/Oomen) en Psalm 22, vrij (Oosterhuis/Huijbers).
Het Janskoor zing o.l.v. Hans Leeuwenhage en Laurens de Man bespeelt piano en orgel.

Voorganger is Kees van der Zwaard

In deze veertigdagentijd, een periode van inkeer en verstilling, gaan wij op weg naar Pasen. Wij staan in weer en wind met beide voeten op de grond : in de wirwar van ons eigen leven, in storm en vuur, in stilte waarin ons verlangen naar leven mag klinken. We staan juist in deze periode stil bij de vele verschillende vormen van ‘zwijgen’ die ons leven kan kenmerken.

Jezus zwijgt voor Pilatus.
God zwijgt voor Jezus.
Wat blijft is stilte…

Aansluitend op de viering vindt de Wake plaats. Het thema is Zwijgen. Het is dan ook een stille wake. Laurens de Man verzorgt muziek en Marian Geurtsen zal een meditatie verzorgen. De Wake wordt rond 22.30 uur afgesloten.

De viering vindt plaats in de Janskerk en begint om 19.30 uur.

Deze viering is ook online te volgen.

Informatie over alle vieringen van de Oecumenische Janskerkgemeente in de Goede Week vind je hier