Waar gaat het zondag over?

Ook komende zondag komt de Oecumenische Janskerkgemeente weer bijeen. Waar het zondag over gaat? Het is de viering na de opening van onze jubileumexpositie. De viering vindt plaats, omgeven met het werk dat 8 kunstenaars voor de expositie maakten. In de viering wordt volop aandacht besteed aan de kunstwerken, die tot en met 29 juli te bewonderen zijn in de Janskerk

De ruimte van liefde

Het thema van de viering is De ruimte van liefde.
De vieringen van af Pinksteren staan in het teken van de cyclus  ‘liefhebben’. Het Pinkstervuur bezielt ons met warmte en liefde, stuurt ons erop uit en de wereld in. In de lezingen horen we hoe mensen met vallen en opstaan liefde zoeken en belichamen. Liefde bij zich dragen, stuk laten vallen, zich gedragen weten door liefde sterk als de dood.

Liefde schept ruimte voor de ziel om op adem te komen. De titel van de jubileumexpositie, ‘Ruimte waar het licht kan komen’, roept vragen op. Zo lezen we 1 Korintiërs 13 vanuit de vraag wat wij ervaren als wij zorgvuldig kijken naar de beelden in de Janskerk. Welke ruimte ontstaat er in ons? Waar valt het licht op? Waar knelt of schuurt het? Hoe maken wij ons ontvankelijk voor de liefde waar Paulus van spreekt?

We zingen in deze viering onder meer Ruimte waar het licht kan komen en Kyrië en Gloria uit de Vrienten-viering

Elise Rommens-Woertman is voorganger en het Janskoor zingt onder leiding van Hans Leeuwenhage, op piano of orgel begeleid door Laurens de Man.

De viering vindt plaats in de Janskerk, Utrecht.
Voor de kinderen tussen de 4 en 8 jaar oud is er een eigen verhaal.
Je kunt de viering hier online volgen.