Dans van Liefde

Ook komende Zondag 12 juni komt Oecumenische Janskerkgemeente weer bijeen. En waar gaat het zondag dan over? Vanaf Pinksteren staan de vieringen in het teken van de cyclus ‘liefhebben’. Het Pinkstervuur bezielt ons met warmte en liefde, stuurt ons erop uit, de wereld in. In de lezingen horen we hoe mensen met vallen en opstaan liefde zoeken en belichamen, bij zich dragen en stuk laten vallen, zich toch gedragen weten door liefde sterk als de dood.

We lezen zondag verschillende fragmenten uit het Hooglied vanuit de vraag welke woorden wij geven aan de liefde.

Voorganger is Marian Geurtsen. Jaco Callis is cantor en Dineke van der Lei bespeelt piano en orgel.

Uit de cyclus Liefhebben

Het boek Hooglied is een bonte verzameling van liefdesliederen, dat niet kan ontbreken in een cyclus over ‘liefhebben’. Vaak is het boek uitgelegd als beeld van de liefde van God voor zijn mensen. Vandaag lezen we het eerste hoofdstuk waarin een man, een vrouw en het koor afwisselend aan het woord komen: Wij willen juichen, ons over jullie verblijden, wij willen zingen over jullie liefde, zoeter dan wijn: iedereen moet wel van jullie houden! De liefde wordt in kleurrijke bewoordingen gevierd. Allerlei beelden wisselen elkaar snel af. Welke beelden raken onszelf? Welke woorden geven wij aan de liefde? Wat zet ons in beweging?

De viering vindt om 10.45 uur plaats in de Janskerk en is hier online te volgen