Ook zondag komt de Jans weer bijeen in de Janskerk Utrecht voor de wekelijkse viering. In de cyclus Ontfermen, de cyclus voor de Advents- en Kersttijd, is het thema Verlangen. We horen Psalm 27 en bezinnen ons op de vraag waar wij naar reikhalzen, wat ons diepste smachten is.

We zingen onder meer Onstilbare tonen (Oosterhuis/Löwenthal) en Dankzij jou (van der Zwaard/van den Brink) . Het Janskoor zingt onder leiding van Hans Leeuwenhage. Laurens de man bespeelt orgel en piano. Voorganger is Elise Rommens-Woertman.

De cyclus Ontfermen

in de liturgie vragen we met regelmaat aan de Eeuwige om zich over ons en onze wereld te ontfermen. Daarin klinkt de roep door om ons te zien in onze vreugde en ons verdriet, om het onrecht en de nood op zoveel plekken in onze wereld waar geen pasklare oplossing voor is. Daarin is ons verwachten hoorbaar om niet alleen te zijn, maar in verbinding nieuwe, creatieve wegen te zoeken die naar het leven leiden.

Het thema Verlangen

Op deze zondag ‘Gaudete’ staat ons hunkeren centraal. Waar smachten  wij naar? Wat drijft ons ten diepste? Je verlangen volgen vraagt om lef, om onderscheidingsvermogen van de veelheid aan stemmen in en om ons heen voor wat er werkelijk toe doet. Daarom zingen we met psalm 27: ‘dat ene vraag ik van de Eeuwige-dat is al mijn verlangen’. Wat is ‘dat Ene’ voor ons?  .

De viering vindt plaats in de Janskerk te Utrecht en start om 11.00 uur (10.45 uur inzingen)

Je kunt hier online met ons meevieren