Op Aswoensdag beginnen we aan een nieuwe cyclus over zwijgen. We horen de klacht van de profeet Elia, die zoekt  naar recht in een gewelddadige wereld. Elia doet dat op zijn eigen, woeste manier maar wordt achtervolgd door soldaten en wanhoop. Hij zinkt tot de bodem van zijn bestaan. Verwordt tot stof zonder levenskracht. Daar ligt hij, ergens bij een rots. Die rots staat daar als een symbool van zwijgen, van doodse stilte.
In de lijn van die symboliek wordt iedereen uitgenodigd om op Aswoensdag een steen mee te nemen. Die steen staat symbool voor wat je zwaar op de maag ligt, voor wat je meesjouwt en het liefst wil afleggen, voor dat wat weerbarstig is of opgesloten. We verzamelen die stenen in de kerk en nemen ze mee op weg naar Pasen in de hoop dat we kunnen loslaten of transformeren wat ons zwaar valt.

Van harte uitgenodigd om ook je palmtakje mee te brengen.
Want aan het begin van die reis krijgen we een askruisje, zo kwetsbaar als we zijn: ‘Mens ben je, stof der aarde, wees gezegend.’

We zingen onder meer ‘Kom in mij, win, ontwapen mij‘ (Oosterhuis/Lossius) en ‘Jij, steen‘ een nieuwe compositie op tekst van Kees van der Zwaard en met muziek van Hans Viezee

Voorganger: Kees van der Zwaard
m.m.v. Maria Goetze (cantor) en Laurens de Man (klavier)
Aanvang: 19.30 uur

Deze viering is online bij te wonen via kerkdienstgemist.nl

Meer informatie over de cyclus ‘Zwijgen’ is hier te vinden.