Gouden Jubileum 2022

Oecumenische Janskerkgemeente 50 jaar!

Op 30 oktober a.s.is de laatste activiteit in het kader van ons jubileum: de première van de liederencyclus ‘Terwijl wij leven’. Meer informatie vind je hier

Ons jubileumjaar is begonnen. In de loop van het jaar zijn er een vijftal evenementen om het 50-jarig bestaan van de gemeente te vieren.

Van 26-28 mei kun je mee op het traditionele gemeenteweekend. De bestemming is dit jaar de Stayokay van Gorssel, in een mooi Noors jachthuis. Je kunt je op deze website inschrijven: kijk onder “Nieuws” en scroll een stukje naar beneden.
In weekend van 23-26 juni staat een festivalweekend op stapel. Op vrijdag is er een Taize-viering, op zaterdag een dag met workshops en een hele interessante gastspreker. Op zaterdagavond is er tijd voor een groot feest, en op zondagmorgen sluiten we af met een feestelijke viering.  Het volledige programma vind je hier.

Meteen na het festivalweekend, op 2 juli, is de opening van een kunstexpositie in de Janskerk. Acht recent aan de HKU afgestudeerde kunstenaars hebben opdracht gekregen om een werk te maken rond het thema “Ruimte waar het licht kan komen”. De kunstenaars zijn inmiddels met veel enthousiasme aan de slag, en het belooft een onvergetelijk evenement te worden. De expositie is de hele maand juli in de Janskerk te zien.

Op startzondag 19 september zal de Jubileumpublicatie worden gepresenteerd. Dit wordt iets heel anders dan een standaard jubileumboek. De insteek zal zijn om het verhaal van de gemeente te vertellen vanuit de betekenis die zij gehad heeft voor haar leden.

Het jubileumjaar zal worden afgesloten op 30 oktober. Dan is de première gepland van een compositie die speciaal voor dit jubileum wordt gecomponeerd.

In het jaar 2022 vieren we als Oecumenische Janskerkgemeente ons gouden jubileum! Dat willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Sterker nog, we willen er een feestjaar van maken dat iedereen zich nog lang zal heugen. De eerste plannen zijn inmiddels gemaakt. Er wordt gedacht aan een kunstmanifestatie rond de stille week, een speciaal voor ons geschreven compositie, een publicatie vanuit ons rijke archief, en een festival in mei 2022.

Er is een begin, er zijn kiemen, maar nu moeten de plannen vorm en inhoud gaan krijgen. En daarbij is jouw hulp zeer welkom!

Om dit allemaal te realiseren, zijn veel enthousiaste mensen nodig. Dromers, doeners, creatievelingen, aanjagers, ook jouw kwaliteiten komen zeker goed van pas. We willen voor elk van de vier pijlers (festival, theaterproject, compositie, kunstmanifestatie) een projectgroepje vormen. Daarnaast komen er een groepje voor fondsenwerving en een groepje voor de PR gedurende het jaar. Bart zal de taak van coördinatie over de groepen heen op zich nemen, om te zorgen voor de onderlinge afstemming tussen de projectgroepjes waar dat nodig is, afstemming met het Dagelijks Bestuur, en om te helpen als er onverhoopt beren op de weg verschijnen.

Enthousiast geworden? Als je je wilt aanmelden voor een van de projectgroepjes, of als je vragen hebt, stuur dan een berichtje naar Bart op het adres jubileum@janskerkgemeente.nl

Hopelijk tot gauw, laten we er een geweldig feestjaar van maken!
Bart Bos, Kees van der Zwaard, Elise Rommens-Woertman.

Vieringen
Janskerkhof 26, Utrecht
zo. @ 11.00 uur

Secretariaat
Het Simonshuis                                      Maliesingel 63-64, Utrecht
ma. en do. @ 10.00-15.00 uur

Telefoon & Mail
secretariaat@janskerkgemeente.nl

Website en social media
publiciteit@janskerkgemeente.nl

Blijf in contact

Wekelijks versturen wij een nieuwsbrief met informatie over
de vieringen en activiteiten in onze gemeente.

Abonneren nieuwsbrief