De gedroomde kerk

Komend seizoen zal in het teken staan van een ‘gedroomde’ kerk. Dat we onze kerk gaan delen met de PThU zal gevolgen hebben voor het gebruik. Het vraagt om aanpassing en het biedt kansen en mogelijkheden. Dat lijkt de Jansraad een uitgelezen gelegenheid om ons te bezinnen op het soort gemeenschap dat we zijn en hoe en wat we dat in de toekomst willen zijn. Die bezinning zal bestaan uit een aantal sessies rondom diverse thema’s die ons raken en aanspreken. Het programma daarvoor wordt na de zomer bekend gemaakt.

Op zondag 10 november zal de presentatie zijn van ‘Spiegelfamilie’. Een boek vol Bijbelse monologen van de hand van Kees van der Zwaard en
illustraties door Sylvia Weve. Het verschijnt bij uitgeverij Zilt. Deze teksten zijn veelal ontstaan in onze kring rond dienstvoorbereidingen en in
gesprekken.

Naast dromen gebeurt er week aan week van alles met plezier in commissies en werkgroepen, van koor tot secretariaat, van vakantiegeld delen tot vieren met peuters.

Meer informatie volgt nog. Een actueel overzicht van alle activiteiten vindt je ook in onze agenda.

Lees hier onze Zomerbrief 2024.

Christelijke meditatie

Vindt plaats elke 2e en 4e woensdag van de maand, 19.30 uur, in de kapel van het Simonshuis.

Retraîte

Elke tweede dinsdag van de maand, 20.00 uur, in de kapel van het Simonshuis.

Verwonder-wandelingen

29 september en 6 oktober. In samenwerking met de Protestante Gemeente Utrecht.

Filmhuis

Elke 4e dinsdag van de maand, (24/9; 29/10; 26/11; 28/1; 25/2; 25/3)
19.30 uur

Leeskring 'Opdat wij bloeien'

Leeskring rond het nieuwe boek ‘Opdat wij bloeien’, van ons gemeentelid Anne-Clair Mulder. Data worden later bekend gemaakt.

Leerhuis over de romans van Marillyn Robinson

Leerhuis over de romans van Marillyn Robinson, 4 maandagen, 10.00 uur;
27/1 Gilead; 10/3 Thuis; 12/5 Lila; 30/6 Jack.

Vieringen
Janskerkhof 26, Utrecht
zo. @ 11.00 uur

Secretariaat
Het Simonshuis                                      Maliesingel 63-64, Utrecht
ma. en do. @ 10.00-15.00 uur

Telefoon & Mail
secretariaat@janskerkgemeente.nl

Website en social media
publiciteit@janskerkgemeente.nl

Blijf in contact

Wekelijks versturen wij een nieuwsbrief met informatie over
de vieringen en activiteiten in onze gemeente.

Abonneren nieuwsbrief

* indicates required