Vanavond is het JansFest (het Janskerkgemeente Jubileum FestiBruisende start JansFestval) bruisend van start gegaan met de voorstelling Future Citizens van New Dutch Connections.

Er klonken inspirerende verhalen van talentvolle nieuwkomers. Wat vooral bleef hangen en raakte bij bezoekers hoe hoopvol de verhalen van deze nieuwkomers waren. Verhalen over doorzettingsvermogen, verhalen over tegenwerking van overheidsinstanties. Hoeveel wilskracht er voor nodig is om er te komen. Deze hoogstpersoonlijke verhalen werden omlijst met wonderschone, feeërieke muziek.

De voorstelling werd gespeeld op het hoogkoor van de Janskerk, waar de bezoekers aan tafels dichtbij de spelers konden zijn. Daardoor ontstond een intieme en persoonlijke sfeer. Deze sfeer nodigde uit tot mee doen en meebeleven. De voorstelling werd goed bezocht door een publiek dat na afloop razend enthousiast was.

Heb je deze bruisende start van ons JansFest gemist? Ook morgen kun je worden verrast en geraakt: bijvoorbeeld door de Taizéviering en/of door het ligconcert van Laurens de Man & Friends. Meer informatie, ook over de activiteiten op zaterdag, kun je hier vinden.

Bruisende start JansFest Bruisende start JansFest Bruisende start JansFest