Op zondag 27 maart vieren we de vierde zondag van de 40-dagentijd. In de cyclus “Zijgen” is het thema: Slapen.
We lezen Psalm 127 vanuit de vraag hoe we openstaan voor wat ons toekomt. Durven we ons toe te vertrouwen aan, Ontvankelijk te zijn?

We zingen onder meer: Tussen de Tijd (Delver/Löwenthal) en Onze Vader verborgen/van U is de toekomst (Oosterhuis/Löwenthal)

Voorganger is Marie Hansen – Couturier. Het Janskoor zingt onder leiding van Hans Leeuwenhage en Wick Gispenbespeelt speelt piano en orgel.

Op deze zondag ‘laetare’ vieren we dat halverwege onze tocht naar Pasen het licht heel voorzichtig het paars van de veertigdagentijd doet verkleuren tot roze, voor even. Daarom zingen wij met psalm 127 mee. God geeft het Haar beminden in de slaap. In de wereld van de Bijbel en de omliggende wereld is slapen ook een vorm van zwijgen, van stilvallen en je toevertrouwen aan de Eeuwige. Uit deze vorm van zwijgen spreekt een verbondenheid die groter is dan wij kunnen bewerkstelligen, die ons geschonken wordt, ons ten deel valt. Dat vraagt aan ons om een houding van ontvankelijkheid, van durven toevertrouwen, openstaan op wat op ons toekomt.

Aanvang: 10.45 uur
Plaats: Janskerk, Utrecht

Deze viering is online bij te wonen via kerkdienstgemist.nl