Ons jubileumjaar is begonnen. In de loop van het jaar zijn er een vijftal evenementen om het 50-jarig bestaan van de gemeente te vieren.
Van 26-28 mei kun je mee op het traditionele gemeenteweekend. De bestemming is dit jaar de Stayokay van Gorssel, in een mooi Noors jachthuis. Je kunt je op deze website inschrijven: kijk onder “Nieuws” en scroll een stukje naar beneden.

In weekend van 23-26 juni staat een festivalweekend op stapel. Op vrijdag is er een Taize-viering, op zaterdag een dag met workshops en een hele interessante gastspreker. Op zaterdagavond is er tijd voor een groot feest, en op zondagmorgen sluiten we af met een feestelijke viering.

Meteen na het festivalweekend, op 2 juli, is de opening van een kunstexpositie in de Janskerk. Acht recent aan de HKU afgestudeerde kunstenaars hebben opdracht gekregen om een werk te maken rond het thema “Ruimte waar het licht kan komen”. De kunstenaars zijn inmiddels met veel enthousiasme aan de slag, en het belooft een onvergetelijk evenement te worden. De expositie is de hele maand juli in de Janskerk te zien.

Op startzondag 19 september zal de Jubileumpublicatie worden gepresenteerd. Dit wordt iets heel anders dan een standaard jubileumboek. De insteek zal zijn om het verhaal van de gemeente te vertellen vanuit de betekenis die zij gehad heeft voor haar leden.
Het jubileumjaar zal worden afgesloten op 30 oktober. Dan is de première gepland van een compositie die speciaal voor dit jubileum wordt gecomponeerd.