Inkeer en omkeer

Vanwege de coronamaatregelen is het niet mogelijk om de Paaswake in de Janskerk te houden na de Goede Vrijdagviering op 10 april. Wel willen we samen thuis waken, verbonden met elkaar door online liturgische momenten. Ieder van ons kan hieraan meedoen.

Met de voorbereidingsgroep voor het Paaswake-waken hebben we vier video’s opgenomen met een liturgisch moment. Vrijdagavond 10 april is er van 21.00 tot en met 00.00 uur elk uur een video beschikbaar op YouTube waarin je Taizé-liederen hoort, een Bijbeltekst en een gedicht. Tussen de liturgische momenten door waak je thuis op jouw eigen manier: biddend of mediterend, je brandt een kaars of kleurt een mandala in, misschien heb je een labyrint gemaakt in huis. Als je behoefte hebt om jouw ervaringen te delen gedurende de avond, kun je dit met anderen delen via de Facebookgroep van de Janskerkgemeente. Bijvoorbeeld door een foto te maken van je meditatieplek in huis, of het delen van een gebed of gedicht.

Tijdens de liturgische momenten lopen we symbolisch het labyrint:

21.00: start van de reis. Met welke vraag ga je op weg?
22.00: we zijn onderweg
23.00: in het hart van het labyrint
00.00: de terugweg

De video’s delen we vrijdagavond via YouTube en Facebook. De teksten voor het Paaswake-waken vind je in de church-app.