Jubileumexpositie

Na een geslaagd en bruisend JansFest, ons jubileumfestival, hebben we des te meer zin in het vervolg van onze jubileumactiviteiten. En gelukkig maar, want dat vervolg is er al snel. Op zaterdag 2 juli a.s. vindt de opening plaats van onze jubileumexpositie. Acht jonge kunstenaars vervaardigden een kunstwerk. Deze kunstwerken werden gemaakt in opdracht van de Oecumenische Janskerkgemeente. Harald Schole, beeldend kunstenaar,  is curator van deze expositie. De kunstwerken draaien rond het thema Ruimte waar het licht kan komen. Daarmee is een een expositie ontstaan die de gehele maand juli in de Janskerk te bezichtigen is.

De Kunstenaars van de Jubileumexpositie

De 8 kunstenaars hebben met elkaar gemeen dat zij alle 8 alumni zijn van de Hogeschool van de Kunsten. Travis Geertruida, Claire Holper, Julia Hooy, Hannah Meijer, Jochem Mestriner, Nona Mooij, Angel-Rose Oedit Doebe en Carolien Wesselink maakten ieder afzonderlijk een werk rond het thema Ruimte waar het licht kan komen. Zij maakten dit werk in opdracht van de Oecumenische Janskerkgemeente en speciaal voor de jubileumexpositie.

Fondsenwerving en Crowdfunding voor de Jubileumexpositie

Bij het idee van deze expositie vonden we het  vanuit de Oecumenische Janskerk heel belangrijk de kunstenaars in de gelegenheid te stellen zich te ontwikkelen en monumentaal werk te vervaardigen, werk  om in een monument te exposeren: onze Janskerk. Daar hoort uiteraard een redelijk budget bij. Daarom is er een crowdfundingsactie gehouden onder de leden van de Oec. Janskerkgemeente. Daarnaast hebben het Ad Voogt Fonds, kfheinfonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, Gemeente Utrecht, stichting stokroos, Boellaardfonds, Fentener van Vlissingen Fonds en de iona stichting royaal bijgedragen aan deze expositie.

Opening en Expositie

De jubileumexpositie zal op zaterdag 2 juli a.s. om 15 uur worden geopend.
De expositie zal tot en met 29 juli te zien zijn in de Janskerk in Utrecht.
Meer informatie over de opening en de openingstijden van de expositie vind je hier

expositieBij de foto: In de Janskerk wordt met een hoogwerker gewerkt aan de inrichting van de Jubileumexpositie.