De eerste livestream met beeld en geluid via kerkdienstgemist.nl

Vrijdag is er hard gewerkt om het live streamen van de viering vanuit de Janskerk mogelijk te maken. Komende zondag om 11:00 uur starten we met een eerste uitzending via ons tv-kanaal bij kerkdienstgemist.nl.
De viering is zowel via kerkdienstgemist.nl als via de website te bekijken.

De uitzending wordt mogelijk gemaakt door de camera die sinds gisteren in de kerk staat. De camera filmt alleen wat er op het koor gebeurt, dus je komt alleen in beeld als je daar een rol hebt.
We hopen dat iedereen de viering zo goed kan volgen, waar je ook bent. Vragen of opmerkingen zijn welkom via beeldengeluid@janskerkgemeente.nl .

Voorganger: Elise Rommens-Woertman
Thema: Bezorgdheid
Lezing: Mattheüs 6: 19-34

4 oktober is de dag van Franciscus van Assisi. Deze zoon van een stoffenhandelaar verliet zijn oude wereld en deed een eenvoudige pij aan. Hij brak radicaal met een maatschappij, die bepaald wordt door geld, bezit en zelfhandhaving. Met zijn op de Bergrede gebaseerde leefwijze gaf hij een confronterende invulling aan geborgenheid – persoonlijk en in gemeenschap.

Wat betekent geborgenheid voor ons? Hoe bepalend is onze bezorgdheid, onze onzekerheid voor de manier waarop we de samenleving inrichten? Dus hoe hangt onze geborgenheid samen met die van de ander?