24 mei komt met rasse schreden dichterbij: de gemeentedag met als thema GROEN LICHT. Het is Pinksteren, een dag van Vuur (LICHT), van oog voor de wereld (duurzaamheid/GROEN) en van GROEN licht voor verbinding en ontmoeting (binnen de mogelijkheden van de maatregelen uiteraard).

Het programma biedt voor elk wat wils en bestaat uit een combinatie van online en offline activiteiten. Je kunt meedoen met het hele programma of alleen aan die onderdelen die je aanspreken.

Het programma ziet er als volgt uit:

Ochtend

11 uur: korte online viering
vanuit de Janskerk + napraten in Zoom voor wie niet op de fiets stapt

Middag: GROENE fietstocht in kleine groepjes (ong 30 km)

12-13.00 uur: ophalen/vullen van de Allejanstasjes (neem em mee als je er 1 hebt)

Onderweg doe je een aantal groene stations aan waar je kleine opdrachten doet.
Voor de opdrachtjes is het fijn als 1 in het groepje 4G op de telefoon heeft.
Je neemt je eigen boterhammetjes en drinken mee en onderweg krijg je nog een kleine versnapering.
De indeling van de groepjes: Je kunt met je gezin op pad of zelf (een) fietsmaatje(s) zoeken, óf bij het ophalen van de tas bij de kerk je aansluiten bij elkaar. Niemand hoeft alleen te gaan!

15-16.30 uur: een groene online workshop
o.l.v. André Middelkoop voor wie thuisblijft

17.30 uur: we gaan samen online zalig koken
met een knipoog naar de traditie, o.l.v. Marian Geurtsen. Ieder kookt in haar/zijn eigen huis en je krijgt vooraf een boodschappenlijst toegestuurd. Je kunt uiteraard ook wat anders klaar maken en gewoon genieten van de verhalen van Marian.

18.30 uur: samen online eten
in kleine groepjes; je ontmoet weer andere mensen dan overdag

19.30 uur: afsluiting (online)

Om de verschillende onderdelen goed voor te bereiden vragen we je in het aanmeldingsformulier aan te geven aan welke onderdelen je denkt mee te doen.

Aanmelden uiterlijk 10 mei!