Gastvoorganger in de Jans

In de Oecumenische Janskerkgemeente, de Jans, gaan de gemeentepastores uiteraard geregeld voor in de vieringen. Maar het is evenzeer fijn om op gezette momenten een ander geluid te horen. Om die reden verwelkomen we regelmatig gastvoorgangers. Gastvoorgangers zijn afkomstig uit en/of werkzaam in allerlei kerkelijke genootschappen. Zo dragen zij ook bij aan het Oecumenische aspect van onze gemeente. De meeste gastvoorgangers zijn enkele keren per jaar te gast als voorganger.

Mattijs Jonker

Mattijs Jonker is werkzaam als predikant in de protestantse kerk Nederland (PKN). Hij studeerde Theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit en aan de Universiteit Utrecht. Hij was werkzaam in de PG Houten en werkt sinds kort in de PG Arnhem-Zuid:

“Ik ben Mattijs Jonker, en ik ben deze zondag gastvoorganger in de Janskerk. Vorige week zondag, 4 september, ben ik bevestigd als predikant in de protestantse gemeente Arnhem-Zuid, en daar ga ik met veel plezier aan het werk. Tot vorige week heb ik in Houten gewerkt als pastor voor senioren. Mijn verbondenheid met de Jans stamt uit de tijd dat ik één van de bewoners was van leefgemeenschap Eau de Gracht, van 2016 tot 2018. Als leefgemeenschap waren we verbonden met de Jans en de Jacobikerk, en zochten we naar manieren om namens de kerk present te zijn in de Utrechtse binnenstad. Ik krijg er energie van om te onderzoeken hoe het evangelie steeds weer opnieuw gestalte kan krijgen in mijn leven en in de samenleving. Vaak gaat dat makkelijker met anderen samen. Omdat je samen meer kunt dan je alleen voor mogelijk houdt.”

Mattijs zal komende zondag voorgaan in de viering van de Jans. Meer informatie over de viering vind je op de pagina:  Waar gaat het zondag over?