Tuindorpkerk, Janskerk en Pauluskerk op zoek naar duurzaam leven en geloven

Theatervoorstelling over klimaat, verantwoordelijkheid en de tijd

Vijf vrienden komen terecht in een geheimzinnige escaperoom die gerund wordt door de excentrieke Theo en zijn gebochelde assistent. Wat begint als een onschuldig uitje verandert al snel in een bizarre race tegen de klok. Vinden de vrienden op tijd een uitweg of verdrinken ze in een stijgende zeespiegel en groeiende afvalberg?

Theatermaker Joyce Schoon werkte in Weilandklooster uit Gouda met zeven jongeren aan Escaperoom Terra; een bonte tragikomedie over klimaat, verantwoordelijkheid en de tijd. Op het Inspiratiefestival op Terschelling werd de voorstelling met enthousiasme ontvangen.

De voorstelling die uitdaagt tot nadenken is op vrijdagavond 18 maart te zien in de Tuindorpkerk, Prof. Suringarlaan 1, Utrecht – aanvang 20.00 uur. Toegang: € 5,- alleen na reserveren: akerkstra@casema.nl (onder voorbehoud van de geldende coronamaatregelen).

De (PKN ‘groene’) Tuindorpkerk en de (RK) Pauluskerk onderzoeken dit voorjaar samen onder het motto ‘Groener geloven, groener leven’ de mogelijkheden van een meer duurzame leefstijl. Ter inspiratie bieden zij naast de theatervoorstelling op woensdag 30 maart een verdiepende werkavond aan met praktisch theoloog Marian Bosch (De Huijberg) ook in de Tuindorpkerk.

Informatie:
Ineke van Keulen evankeulen@ziggo.nl 06 104 918 20 (Tuindorpkerk)
Gérard Martens g.martens@katholiekutrecht.nl 06 471 980 72 (Pauluskerk)
Kees van der Zwaard info@keesvanderzwaard.nl 06-22320091 (Janskerk)