Aankomende zaterdag, 13 augustus is het zover: De bloemenmarktconcerten komen terug. In het kader van Utrecht 900 jaar organiseren we in de Janskerk een reeks van 4 bloemenmarkt concerten.

In het eerste concert zal het spits worden afgebeten door Juho Myllylä en Apolonio Maiello. Juho brengt een bijzonder programma op blokfluit met live electronics, waarmee hij de muziek van de Jacob van Eyck (1590-1657) als virtuoze, 17e eeuwse popmuziek nieuw leven inblaast. Daarnaast gaat hij muzikaal in dialoog met 21e eeuwse klankmiddelen van de piano met Apolonio.

Een bijzonder concert dus als aftrap van de bloemenmarkt concerten komen terug,

Het concert vindt tijdens de bloemenmarkt en vanaf 13 uur bent u welkom in de Janskerk voor koffie of een drankje. Het concert begint om 14 uur en is omstreeks 15 uur klaar. De entree is gratis maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

In de komende maanden zullen er nog eens 3 bloemenmarktconcerten worden georganiseerd. Meer informatie over de bloemenmarktconcerten vindt U hier.

Dit concert is hier te volgen via de live stream vanuit de kerk.

Dit concert is mede mogelijk gemaakt door een subsidie van de gemeente Utrecht,