‘Begint een beetje te wennen’.’Geeft rust en ruimte om dingen te doen die anders blijven liggen’. ‘Snak ernaar dat het voorbij is’. ‘Net vakantie met de kinderen thuis’. ‘Wandel veel, maar volgende week gelukkig vrijwilligerswerk want anders voel ik me nutteloos’. Reacties van DB-leden hoe ze het coronatijdperk ervaren. Iedere veertiendagen hebben we als DB een Zoom-vergadering waarbij alle pastores aansluiten. We bekijken wat we als bestuur kunnen doen om de gemeente bij elkaar te houden nu de deuren van de Janskerk voor lange tijd gesloten zijn. Wie dat ruim twee maanden geleden zou hebben voorspeld zou voor gek zijn verklaard en nu is het al zes weken realiteit. Gelukkig zijn er prachtige online vieringen, maar we realiseren ons dat we daar niet iedereen mee bereiken omdat niet iedereen even handig met de computer is. Daarom is er afgelopen week een brief uitgegaan naar allen die in ons adressenbestand staan. Als een groet die je in je hand kunt houden, op tafel kunt leggen of op je prikbord kunt plakken. Een tastbaar teken van verbondenheid. Houd moed, heb lief!

Teunis, namens alle leden van het DB van de Oecumenische Janskerkgemeente
Catharina, Kees, Mary Ann, Titus en Wim.