Komende Zondag viert de Oecumenische Janskerkgemeente voor de 35e keer Roze Zondag.

De Janskerkgemeente kent een lang traditie van verbondenheid met de LHBTQIA+gemeenschap. In 1988 voor de eerste keer. Dat is het jaar waarin Robert Long zijn album Hartstocht uitbrengt waarop hij zingt:

“Want wat zou het leven zonder de liefde zijn
Juist door de liefde kan een mens er effe tegen
Op Rottumerplaat of in Nieuwegein
Daar waar de liefde woont gebiedt de Heer zijn zegen”

En dat wisten we in onze gemeenschap toen al: “Onze God Zij is liefde”  (Annewies Rypkema).

In deze 35e editie van de roze zondag gaan we, aan de hand van de 7 kleuren van de regenboogvlag de momenten van de viering langs. Van violet naar rood, van welkom naar liefdevolle zegen.

We vieren in de cyclus “Feestrollen: Tijd van Leven” in het thema “Prediker – leven met vreugde en kwetsbaarheid. We lezen uit Prediker.

Het Janskoor zingt onder leiding van Hans Leeuwenhage. We zingen onder meer Uit Staat en Stand (Oosterhuis/Oomen) Lied aan de Liefde (Oosterhuis/Oomen) en uit Taizé Nada te turbe (Hildegard von Bingen).

Kees van der Zwaard is de voorganger.

De roze loper ligt uit voor iedereen: Voel je welkom – wie je ook bent!

We starten om 10.45 uur met inzingen. Zondag 25 juni, In de Janskerk aan het Janskerkhof in Utrecht.