In het kader van de Pride week in Amsterdam is er een pelgrimstocht van Utrecht naar Amsterdam op vrijdag vrijdag 30 en zaterdag 31 juli. De tocht begint bij de Janskerk in Utrecht om 10.30 uur. Voorafgaand is er om 9.30 uur een korte viering georganiseerd door de Oecumenische Janskerkgemeente. Een ieder is van harte welkom om deze viering bij te wonen. Onderweg wordt een 8tal kerken (als eerste de Oranjekapel) aangedaan waar steeds een korte viering wordt gehouden. Zaterdag eindigt de tocht bij het homomonument bij de Westerkerk.

Het is een bijzonder Pridejaar! Het is in Amsterdam namelijk de 25e! Gelovige LHBTI’ers doen ook al jaren volop mee aan de Pride. Dit jaar willen wij onze Pride vieren en onderstrepen met een heuse Pride Pelgrimage. We zijn trots op onszelf en op de steeds groeiende openheid van de kerken, voor sommigen al decennialang een feit. Organisatie Pride Amsterdam – Pride Kerkdienst.