Geliefde mensen,

We hebben de persconferentie gehoord en – in solidariteit met onze samenleving – onze maatregelen genomen:
Vanaf morgen, zondag 19 december, tot en met 14 januari 2022 worden alle vieringen gestreamd zonder dat het mogelijk is om als kerkganger fysiek aanwezig te zijn in de kerk.

Wat een domper! Een week na het energieke en ontroerende afscheid van Jasja, waarin we zongen ‘dit huis is een huis waar de deur openstaat’ Juist op een moment dat we weer voelden: dit zijn wij als gemeenschap in Utrecht

Wat jammer! Net nu kerst er aan komt. Stel je voor: de wijzen zien een ster in het Oosten opgaan en kunnen die niet volgen, omdat ze nog geen boosterprik hebben.
We zullen als voorgangers en vele voorbereiders van de kerstvieringen ons uiterste best doen, zo dichtbij mogelijk te komen, door het scherm heen. Terwijl we weten dat voelbare aanwezigheid onvervangbaar is.

Tegelijk weten we ook dat we als gemeenschap creatief zijn en blijven zoeken naar verbinding met elkaar. In wijkgroepen en werkgroepen, via zoom en app en telefoon, al wandelend of kaartjes schrijvend. Want dat huis blijft open, ‘het huis waar gemeenschap bestaat, waar zangers en zeggers bijeen zijn gekomen om uiting te geven aan waar zij van dromen, waardoor een beweging ontstaat die gaat stromen, die nooit meer, door niemand, zich inperken laat’.

Als pastores zijn en blijven we beschikbaar, schroom niet om contact op te nemen (elise.woertman@janskerkgemeente.nl; keesvanderzwaard@janskerkgemeente.nl ) .

Al vaak schreef onze voorzitter, Teunis : houd moed, heb lief. Misschien moeten we het voor deze keer omdraaien: heb lief, houd moed.

De Utrechtse dichter Ingmar Heytze dicht vandaag: ‘De langste nacht blijft de langste nacht, het donkerste uur komt vlak voor het licht.’

Moge het zo zijn.

Namens het Dagelijks Bestuur, Elise Rommens-Woertman en Kees van der Zwaard