Vacature

Vacatures
Onze gemeente is in de kern een vrijwilligersorganisatie. Zonder de inzet van velen lukt het niet om week-in week-uit ons gemeente-zijn gestalte te geven. Voor een aantal plekken zoeken we nieuwe vrijwilligers. In de Jansraad hebben we gekeken hoe we daarbij een taak zo vorm kunnen geven dat het niet een te grote belasting vormt. Een voorbeeld is het opdelen van de taak van penningmeester over drie personen. Vele handen maken licht werk.
Wil je meer informatie over één van deze vacatures of je aanmelden, neem dan contact op met Teunis Hol [06-51306116] of Lies Maliepaard [06-22574830].

1.    Twee leden Financiële commissie
De taak van penningmeester, zoals die tot nu toe werd uitgevoerd door Wim Bos, willen we verdelen over drie personen. Diederik van Essel heeft als lid van de Jansraad aangegeven één van deze drie personen te willen zijn. We zoeken er dus nog twee. Met elkaar verdeel je de taken.
Het takenpakket van de Financiële commissie:

  • Maken van begroting en jaarrekening i.s.m. het bureau van de PGU;
  • Organiseren van actie kerkbalans, de alternatieve kerkbalans en de voor- en najaarsactie.
  • Het maken van een plan voor hoe andere financiële middelen te verkrijgen: fondsenwerving/periodieke schenking/testament.
  • Meedenken met de financiële paragraaf van projecten.
  • Aanspreekpunt zijn voor vragen vanuit de gemeente: Toestemming voor aankopen vanuit de commissies, Wijsoverleg, beheer POSTnl account.
  • Deelname aan de Raad.
  • Deelname aan het stedelijke College van Kerkrentmeesters.
  • De Financiële Commissie werkt nauw samen met de boekhouder van de Janskerkgemeente (Wout Zinkstok) en de ledenadministrateur (Anke Dählmann).

2.     Vijf kwartiermakers voor Het Janslokaal
Samen met Kees van der Zwaard en iemand van de PThU brengen de kwartiermakers Het Janslokaal van idee tot werkelijkheid. Het idee staat beschreven in het Beleidsplan van onze gemeente. De kwartiermakers bepalen hoe het verder gaat.
We zoeken vijf mensen die inhoudelijk en praktisch aan de slag willen met een eerste praktische invulling (pilot) voor het komende jaar. Tegelijkertijd voorzien zij Het Janslokaal van een solide organisatorische basis.
Er is een startsubsidie beschikbaar, maar aanvullende fondsenwerving is noodzakelijk. Organisatorische moet er van alles in de steigers gezet worden. Denk bijvoorbeeld aan het werven van een coördinator, het informeren van de Janskerkgemeente en het contact met de Jansraad. Hou je van pionieren en samenwerken? Dan ben jij de kwartiermaker die we zoeken.

3.     Eén secretaris voor de Jansraad
De Jansraad vergadert 11 keer per jaar. Als secretaris bereid je samen met de voorzitter de vergaderingen voor en maak je het verslag. Je bewaakt de uitvoering van het Beleidsplan door onderwerpen tijdig te agenderen. En je houdt het archief van de Jansraad bij.
De Jansraad wordt ondersteund in allerlei praktische zaken door het secretariaat dat in handen is van Karel Th. Eisses.