Première compositie ‘Terwijl wij leven’

Op 30 oktober a.s. zullen we in de Jans met de première van de compositie ‘Terwijl wij leven’ onze jubileumactiviteiten afsluiten. In het kader van het 50-jarig jubileum van de Oecumenische Janskerkgemeente – de Jans – zijn er een aantal succesvolle activiteiten georganiseerd. De première van de compositie ‘Terwijl wij leven’ op 30 oktober a.s. vormt het besluit.

En niet zomaar een besluit. Kees van der Zwaard, gemeentepastor in de Jans, schreef de teksten voor een cyclus met nieuwe liederen voor de liturgie. Bert van den Brink componeerde muziek op deze teksten.

De cyclus zal in de viering van 30 oktober in de Janskerk voor het eerst worden uitgevoerd. Uiteraard zal het Janskoor deze première verzorgen. Het Janskoor staat onder leiding van Hans Leeuwenhage en wordt op piano begeleid door Laurens de Man. Maria Goetze zal optreden als soliste,

Uiteraard vergt het instuderen van deze nieuwe, liturgische cyclus veel tijd. Het Janskoor is dan ook al druk in de weer met repeteren. Omdat de cyclus nieuw is, is de input van de tekstdichter en de componist zeer belangrijk. Die werken dan ook nauw samen met Hans Leeuwenhage en Laurens de Man, zoals te zien op de foto-impressie van een van de repetitiedagen.

Componist Bert van den Brink (l.) en tekstdichter Kees van der Zwaard (r.) in gesprek over de liederencyclus ‘Terwijl wij leven’

Koor-dirigent Hans Leeuwenhage werkt met het koor, terwijl de componist op de achtergrond aandachtig meeluistert

Componist Bert van den Brink licht toe en speelt voor, terwijl toetsenist Laurens de Man meeleest

Meer weten? Kijk hier